Bröllop på Visingsö

Igår så gifte sig min far och Chatrine sig på tempelgården på Visingsö.

Vihade verkligen tur med vädret, visst det blåste kallt men det var ändå soligt under cermonin.
Blev först lite oroliga när brudparet var 20 minuter sena, men det gjordeinte så mycket på tidsschemat.

Mitt i själva cermonin så var det planerat att jag, viola och simon skulle framföra en låt; CajsaStina Åkerström - I en evighet.
Tro fan inte att jag ska sjunga första versen och jag som är så nervös. Kan fortfarande inte förstå att jag ens gick med på det från första början! Chatrine sa det till mig efteråt att det såg ut som att jag skulle börja gråta när som helst, så jäkla nervös var jag.  Men det kändes skönt när det var avklarat, men kan fortfarande inte förstå att det var folk som började gråta när vi sjöng? Var det verkligen så hemskt?! hahaha!


Efter cermonin och brudskålen delades vi in i olika lag och skulle välja ut en låt som vi skulle skriva om textenså att den skulle handla om pappa och Chatrine. Det var verkligen inte lätt, men vi valde Dancing queen med ABBA.

Sen var det dags för maten. Förrätt var sallad med melon och hummerstjärtar och brödkrutonger med tomatsås till.
Varmrätt var kyckling med färskpotatissallad och basilikaskumm. Till efterrätt fick vi flarnkorgar med gräddglass i hallonsås.

Riktigt gott var det, iaf efterrätten! haha. Efteråt så skulle vi framträda med våra egna låtar inför allihopa. Kan säga det direkt att alla lät hemska och det var ingen som vann. Eller det kanske var så att alla vann?! hmm...

Aja,resten utav kvällen betog utav mestadels supa och dans :D
Just det ja, dom hade kommit på något dom kallade för dansbingo, alla kvinnor fick en lapp med en färg på att fästa under skon och männen fick en bingolapp där dom skulle fylla i dens danspartners färg efter att man dansat till en låt. När man dansat ihop 5 styckeni samma färg, fick man varsin drink. I början var det ingen som hade någon koll på att kolla färgen men framåt kvällen så blev det en kul grej. Självklart fuskade alla ochhela kvällen slutade med att dom som skötte baren blev fulla och dansade med på dansgolvet och baren länsades totalt utav fulla brudar till höger och vänster :P

Får inte glömma att nämna bröllopstårtan som var gjord av bara choklad i princip, skit god var den verklig! Lite synd att man var så jävla mätt bara!


Kan tyvärr inte lägga in några bilder nu, förbindelsen mellan datan och min mobil funkar inte som den ska för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0