Resultatet för tävlingen 1/5-09

Tävllingen slutade inte bra!

I första klassen kasstade han av mig efter första hindret. Så då efter anmälde jag mig till andra klassen och där slutade det inte mycket bättre :P vägrade ut mig på andra hindret då :P haha sån himla osis, men ja vad ska jag säga.
Är varken arg eller vidare besviken på Ash ponken :P jag visste inte hur han skulle bete sig så detta var mera ett litet test för att se hur hans tävlingsnerver funkade :P de var bra och han blev lite mera uppspelt än vanligt. Så det var lite därför det gick som det gick, han var lite för lyhörd och blev på det viset rädd för läktarn som var bakom hinder nr.2 :P haha stackarn. Men får se om jag kommer iväg till Bratteborg den 16:de :) vore riktigt roligt! Ev. komma iväg på en banträning i vaggeryd med!



Kan ta det här och nu så slipper jag upprepa mig:
Men det blev tjaffs innan jag skulle in på banan för andra gången för att Ash slängde av mig efter oxern och då slog jag till han 2 ggr på baken för att markera att det inte var acceptabelt och då var det två tanter som tyckte att jag "misshandlade" hästen och att jag var en dålig människa som inte förtjänade att ha häst osv. Så då var det en tant som ringde till överdommaren och hittade på en helt annan historia om att jag hade hoppat av (helt utan nån anledning) och rappat upp hästen rejält och att jag hade blivit så arg på hästen att jag hade börjat dra och slitit den i munnen och sedan börjat gråta över det. Kan säga er att ja, jag började gråta. Men det var enbart pga vad de där elaka tanterna sa till mig och jag tar väldigt lätt åt mig av kritik även om de stämmer eller inte! Så jag blev såklart väldigt sårad och kände mig rätt så försvarslös eftersom vad jag än sa så vägrade någon lyssna på mig. Även om matilda försökte förklara hela situationen för domarn så verkade det som att hon vägrade lyssna på "två små flickor".

Sånna människor borde inte finnas, de borde sättas på en öde ö och svälta ihjäl eller något! Är så arg på vad det sa och deras beteende. Dom ska ju föregå med gott exempel dels för att dom är gamla och dels för att inte smitta av deras beteende på deras barn.
Aja, är väl trevligt att jag gav dom något att prata om. I dags läget bryr jag mig inte ett piss om vad de sa, för jag vet mycket väl att det dom sa inte var sant!

Kommentarer
Postat av: Emily

Sådana människor är så jobbiga -.- Snygg hopp"runda" ni måste gjort iallafall haha så sneell hest du har Sanne :)



I sommras när vi var på hight chaparrall och såg på ranch horse classic ås stod jag vid staketet och fotade och så kommer några och mamman säger till sin dotter att ställa sig framför mig och hon typ klämmer sig fram och ska stå där och stör mig när jag fotar och så säger jag lite tyst "hallå ni kan ju inte ställa er framför" och då får jag VÄRLDENS utskällning av denna jävla tanten om att hon är mindre än mig och blabla :S hon tänkte väl bussa alla sina vänner på mig som var så hemsk och sa till -.- jag stod liksom och fotade och hon störde, tänk om jag jobbat med fota liksom? jag kunde inte hålla mig heller.. började såklart gråta och gick därifrån och hör jag hur hon berättar för ALLA hon känner där liksom hur dum jag var och allt :S fan vad jag mådde dåligt :/ hemska människor -.-

2009-05-05 @ 13:01:17
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: matilda:)

hahha synd att det ska finnas sådana pinsamma människor, dem kan gå och dö vafan :@ fast i slut ändan står man väll bara och skrattar åt det, skulle jag iaf göra^^ till dig sanne, du är bäst baby:)

2009-05-10 @ 21:03:25
Postat av: Lina

Men vafan?! så kan dom ju inte göra! gud va arg jag blir... vet precis hur det känns med en häst som inte beter sig rätt på tävlingar om man säger så :P

men fyfan för tanterna! seriöst! vet man inte hela historien ska man inte ens tänka tanken att påpeka det. usch. starkt av dig att gå in och hoppa andra rundan tycker jag! (: död åt elaka tanter!

2009-05-10 @ 23:21:59
Postat av: sanne :)

håller med er. Ja, du lina om nån borde förstå hur det är att ha en häst som inte beter sig rätt på tävlingar! Så har bara en sak att säga: död åt alla elaka tanter som inte kan sluta lägga näsan i blöt och sköta sitt egna!! hahaha

2009-05-11 @ 23:46:53
URL: http://peakpoint.blogg.se/
Postat av: nina

" rappat upp hästen rejält " HAHAHAH omg xD

2009-05-13 @ 23:33:25
URL: http://ninasdagbok.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0