Lång helg är äntligen slut

Helgens dömmande har verkligen tärt på mig. Har slarvat med både mat och sömn hela helgen, inte bra det!
Men har dömt toalt 16 matcher tror jag att jag kom fram till, därav har det bestått mestadels av p14 matcher. Dömde även f14 finalen, vilken var rätt så lugn och ett bra sätt att avsluta helgen på :)
Kan säga att utav de mest roligaste och tråkigaste sakerna hände under just två p14 matcher.

  • Det roligaste var när Rottnes p16 lag hejjade på deras p14 lag och varje gång jag gick förbi det hörnet där killarna stog fick jag alltid en busvissling :D haha och om inte det var nog så efter matchen började alla killarna ropa "domarn dansa, vi vill se, domarn dansa, vi vill se" och tråkigt nog dansade jag inte, även om det var frestande. Men ville visa lite hyffs ;D haha

  • Det tråkigtaste som hände var på söndagen under en p14 match, då jag dömde ett mål som jag tyckte inte att det var något speciellt med. Men tydligen visade det sig att killen som gjorde målet hade "sparkat in den" enligt värnamo. Så direkt efter att jag blåste att det var mål kom 3 värnamo killar och flög på mig och frågade varför jag godkände målet eftersom det var en spark osv. Det jag tyckte var jobbigast var att jag inte hade sett att han ens hade rört den med foten, jag hade ju bara fokuserat på målet och inte det som hände framför, så jag var ju helt chockad över att killarna flög på mig när jag bara trodde att jag blåste ett helt vanligt mål. Men tränarn var förbannad på mig och kallade mig för en skandal, vilket självklart sårade att höra!

 Han kanske inte förstår att det inte är världens lättaste att döma och speciellt inte när man är tjej, för det har jag märkt under den senaste säsongen att alla klagar framförallt på tjejer när dom tar vissa beslut. Det har även min bror hört från folk på läktarn som säger  "omen den där tjejen har ju inte här o göra" och att jag inte kan döma för att jag är tjej! Asså jag gillar att döma och det är riktigt roligt när det väl går bra, men med alla jävla påhopp från idiotiska tränare som verkligen inte har någon jävla respekt för någon annan än sig själva kan ju dra åt helvete!



Jaja, nu kanske jag ska prata om något trevligare :) kan säga att jag och min bror var ute och gick igår kväll, vet inte riktigt hur vi gick men vet att vi gick mot rosenlund och hamnade uppe på öxnehaga och sedan gick vi förbi a6 på vägen hem :) men det var en trevlig runda och ett härligt och långt samtal syskon imellan ;) haha 
Är ju tur att jag har min bror :) även om han har sina brister och jag har mina, så kommer vi väldigt bra överens.
Har ju inte alltid varit så, men på senaste har jag märkt att vi har mycket gemensamt bara det att vi är dåliga på att prata ut om det. Men igår hade vi så mycket "seriöst" att prata om så att tillslut  insåg vi hur lika vi faktistk är och att vi förstorar upp saker och gör det mer seröst än vad det egentligen är :P  Men ja, jag älskar min bror, han finns alltid där och jag vet att han alltid kommer att finnas där oavsett vad :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0