Löpträning

Idag regnade det ju tyvärr, men som tur var slutade jag när det började regna så blev bara lite blöt på cykelturen hem. Annars så avr idrotten rolig idag, vi spelade beachvolleyboll och ja, de flesta var inte så värst bra på det, eller typ ingen var bra på det ^^ men det var bland de roligaste idrottslektionerna hitills :)


Hade träning med laget vid 18.00 utanför sporthallen. Skulle ju såklart ha löpträning och så fick vi välja på att springa 15 varv runt fotbollsplanen eller 10 runt fotbollsplanen och parkeringen. Ja vi valde 15 gånger runt fotbollsplanen eftersom det kändes lättare med kortare intervaller. Men efter bara 5 varv börjar mina knän vika sig (?) vilket kändes väldigt konstigt, så jag vilade ett varv och körde igång igen, men knäna vek sig ytterligare en gång, så vilade ytterligare ett varv efter det. Men sen efteråt så kändes det bra 2 1/2 varv... tills jag började bli redigt jävla illamående (tror det är mest en psykisk grej) så vilade 3 varv till, fast gjorde ju sit-ups och det för att hålla igång. Men tog mig samman till sista varvet där jag verkligen gav det mesta jag kunde prestera.
Så trotts att jag bara sprang 10 varv (och bara skyller ifrån mig) så är jag nöjd, för det känns som att det nu bara kan bli bättre och bättre iaf :)

Det lite jobbiga nu efteråt är att min träningsvärk i låren kom tillbaka en aning :P därav kramperna i låren när jag sprang ^^ haha men trotts det så ser jag sjukt fram emot träningen på torsdag. Fast jag vet att det den kommer vara minst lika jobbig som förra gången så är det riktigt skönt efteråt när jag vet att jag har gjort mitt bästa :)

Natti natt / Sanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0