Löpträning på Axamo

I går var det bestämt att jag, min bror och Lennart skulle upp till Axamo och springa. Dessvärre så kunde  inte Lennart hänga med på löpspåret eftersom han hade glömt sina skor på jobbet. Men mamma och Lennart hängde med upp iaf medans jag och Simon sprang. Det var sagt att vi skulle springa den gula rundan dvs. 4,7 km. Men eftersom mina tränare vill att man helst ska träna intervall så valde jag att springa några kortare rundor.

Jag började med att springa 2,1 km men eftersom jag och Simon hade sprungit en bit tillsammans så låg ju efter honom i hans tempo, vilket är typ 7 gånger  snabbare än mitt egna, så när jag svängde av och fortsatte för mig själv, tro fan inte jag fortsätter i hans tempo. Så när jag var framme vid mål var jag helt slut, så istället för att förtsätta springa 2,1 km några gånger till så fick det bli 1,3 km x 2.

Medans jag sprang mina varav så visade det sig att min bror hade sprungit vilse i skogen :P typiskt min bror med noll lokalsinne. Så han hade tydligen sprungit runt sjön ( nästan) och sen vänt och sprungit tillbaka, sen  hade han fullföljt 4,7:an. så han sprang väl över en mil eller något, men aja:P haha.

Men det lustigaste med det här var ändå att när vi kom fram och skulle kolla banorna, så kom det en bil därav tjejen som körde började vinka till mig. "Vem fan e de?!?" tänkte ju jag som inte kände igen personen. Sen sa hon något och då kände jag igen rösten :P Det var ju en tjej som jag har dömt tillsammans med och som har dömt mig och som jag också har dömt. Så det var lite lustigt att möta på henne där, eftersom jag hade ändå tänkt ringa henna i veckan och fråga lite om domarutbildningen i höst. Så nu slapp jag ju det :) hehe.



Idag ska jag till Göteborg och fira min moster som fyllt år. Mamma förslog att vi skulle åka förbi Ullared, så att resan inte skulle bli onödig och bara fram och tillbaka. Men det var en som inte gillde den idén (det var inte jag :P), så vi får åka dit nån annan gång i sommar.

Nu ska jag göra mig iordning.
Byebye :x / Sanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0