En lång text om min dag, är bara att bita ihop och läsa ;)

Hej å hå.

Har just kommit ur duschen och sitter bara i min röda handduk, nothing else!
Kan väl nämna att jag har fortfarande inte orkat lägga in bilderna från i helgen. Har verkligen ingen tid över, även fast jag har lov!

Har som sagt haft ytterligare en fullspeckad dag:

Idag vaknade jag jävligt sent, vet inte riktigt varför?! Är ju inte så att jag har slarvat med sömnen dom senaste dagarna direkt. Aja, vid 1 gick jag upp och gjorde mig lite havregrynsgröt och var lite nyttig och slängde på massa äppelmos ;)

Strax därefter ringde bror min och frågade mig om jag ville komma till mormor och morfar och äta lite mat. Såklart jag ville göra det, mormors mat är ju bland det bästa som finns!! ;) Så efter lite härlig mat fick jag skjuts upp till stallet. Hade faktiskt hoppträning och jag lyckas ju alltid vara sen konstigt nog! :P


Själva hoppträningen gick inte bra, var arg på hästen men mestadels arg på mig själv, kunde inte fokusera för hade dundrande huvudvärk och benen slutade fungera på både mig och hästen :/
Så det tog nästan emot att behöva betala för en sån katastrofal träning.

Fast fick faktiskt ett erbjudande utav Runo att om jag ville vara med på 3 dagarskursen för Eva nu i helgen så skulle han bjuda mig på det!!!! :S VA? Skojade han med mig eller varför ska han betala min utbildning för?! Den kostar ju trotsallt 500 kr :S
Det är något som inte stämmer i den där mannens huvud. Asså, jag vill vara med på träningen men känns ju bara elakt att snylta på honom och låta han betala. Vad har jag gjort för att förtjäna det? :S
Ne, ska ta mig en tankeställare tills imorgon innan jag ger han mitt besked!



När jag väl kom hem så kände jag att lite löpning skulle ju inte sitta fel. Så bytte om och slängde på mig löparskorna och sprang "den vanliga rundan" som det numera har blivit :P
Jag springer då förb kålgårdshallen, svänger av vid ett lusthus, tar först höger och sen vänster och kommer ut på en såkallad broliknande gångväg som går över sumpmarken på rocksjön (bakom maxi). Efter "bron" tar jag vänster och siktar mot a6. Men vid en korsning innan en alé´vid fotbollsplanen så stannar jag till och sedan springer tillbaka samma väg  :P det är ungefär halva rocksjön jag springer och om man gångar en halv plus en halv så blir det ju en hel :) så jag springer ju runt rocksjön längdmässigt, fast ändå inte enligt kartan så att säga ;)

Varför jag gör så, är ju bara för att jag gillar inte att springa på asfalt, det blir tungt för knäna (eller så är det bara en mental block i skallen), och den sträckan jag springer är det ingen asfalt till att börja och sen när asfalten väl dyker upp så finns det en bra stig vi sidan av som man kan springa på tills dess att jag vänder :P haha lite lustigt kanske, men det funkar utmärkt för mig :)

Efter löprundan åt jag lite och sen kollade jag på hockeyn. Ett tag trodde jag faktiskt att HV skulle vinna, för dom fick upp tempot och fick igång spelet, men efter missen i straffen så kändes det som att hopppet lite försvann.Jag kan säga att Färjestad hade riktigt tur att dom satte dom passningarna vid sista målet, plus att det märktes att HV var trötta för det verkade som att dom först inte förstog att det blev mål :P haha stackarna!


Så avslutar inlägget med att säga att jag ska sova nu.
Godnatt och sov så gott :) /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0